2022 Menu
Tiltagende Lys 12
Uge 12, 2022
af Rick Joyner

Hvis vores viden om Gud ikke påvirker vores valg, så har vi bestemt ikke en høj nok opfattelse af Ham. Det er derfor, Han sagde til den laodikeaske kirke i Åbenbaringensbogen, at Han hellere ville have, at de var kolde eller varme end lunkne. Ligegyldighed er den højeste form for foragt i et forhold. At være ligeglad med Gud er en af de højeste former for foragt for Ham. Vi må beslutte os for ikke at tillade denne lunkne ånd i vores liv.

Hvordan kan vi kende Gud og ikke være mere passionerede omkring Ham end noget eller nogen anden i vores liv? At anse nogen eller noget over Ham er en krænkelse af Ham og en form for afgudsdyrkelse. Det, vi brænder mest for, vil være en vigtig faktor for, hvordan vi træffer beslutninger, og hvor kloge vores beslutninger vil være. Brænder vi mere for Gud, end vi er for noget andet i vores liv?

Vores beslutninger er en væsentlig afgørende faktor i vores liv, så det er afgørende at have evnen til at vælge godt. Ligesom Herren gjorde konsekvenserne af at spise af det forbudte træ klart for Adam, må vi også vælge mellem at tro og adlyde Gud og Han's ord eller ej. Da Adam valgte djævelens forslag om at tvivle på Herrens ord, førte det til et dårligt valg med dårlige konsekvenser. Det åbnede også døren for vedvarende dårlige valg.

Grundlæggende for at træffe de rigtige valg i livet er at tro på Gud og søge at adlyde Ham. Der er en stor og vedvarende fristelse af djævelen for at få os til at tvivle på Guds ord. Det virkede på Adam og Eva og har virket på mange andre siden. Hvis Adam havde troet Guds ord frem for djævelens forslag, ville han ikke have truffet det forfærdelige valg, han traf. Nøglen til, at vi træffer de rigtige valg, er at tro på Guds ord, Skrifterne og ikke være opmærksomme på djævelens forslag om, at Guds ord ikke er troværdigt.

Det er med vilje, at de fleste universiteter og gymnasier i deres indoktrinering for nye studerende har inkluderet et angreb på Bibelens sandhed. De fleste bruger det samme angreb, fordi det er så effektivt til at få unge kristne studerende til at begynde at tvivle på Skriften og derefter deres egen tro. Dette følges op af systematiske angreb, der er så effektive, at, som en undersøgelse viste, så mange som 75 % af alle kristne, der går på et college eller universitet, vil fornægte deres tro inden for tredive dage.

De argumenter og udtalelser, der er fremsat mod Bibelen af dem, der har til hensigt at angribe den kristne tro, er overfladiske og kan let afkræftes. Men når de bruges mod unge kristne, som ofte er alene for første gang, et nyt sted, og som skal stole på professorer og universitetspersonale, bliver de sårbare. De fleste bukker hurtigt under, fordi de ikke har været forberedt på denne kamp. Hvordan kan vi bedre forberede dem?

Det er afgørende at ruste unge troende til at være stærke i Ordet og i deres tro på Gud med undskyldninger der kan styrke dem mod angrebene på deres tro. Dette er altid afgørende for alle troende, da der er et konstant angreb på troen fra medierne, kunst og underholdning, uddannelse og stort set alle andre indflydelsescentre i den moderne verden. I øjeblikket ligger hele verden i den ondes magt, og den onde er mest opsat på at få kristne til at falde i hans fælder.

Undskyldninger kan hjælpe os med at genkende disse fælder. Der skal dog mere til, hvis vi skal undgå dem. Den primære faktor, der vil bevare os, er vores kærlighed til Gud. Hvis vores kærlighed til Ham ikke bliver varmere, vil den til sidst blive kold. Denne kærlighed næres af vores tilbedelse, fællesskab med Han's folk, bøn, hengivenhed til Han's ord og at aflægge bevis på vores vidnesbyrd. Disse discipliner vil kun vokse, hvis vi er tro mod dem. Vi må være mere bevidste omkring disse discipliner, end fjenden er opsat på at angribe vores tro.

Da få elever får den form for forberedelse, de har brug for, før de bliver sendt i skole, bukker de ikke blot under for angrebet, der ryster deres tro på Gud, men de får også deres tro på Ham erstattet med en frygtelig ondskab. Denne ondskab er roden til det "dybe mørke", som den bibelske profeti siger, vil komme i slutningen af denne tidsalder - det er dette stormløb af bedrag og marxistisk propaganda, der nu er fremherskende i vores skoler. Denne mest onde lære om at dæmoner ødelægger ikke kun troen, men ødelægger også med vilje familier og andre forhold, som marxistiske strategier er designet til at gøre.

"Satans snor af tre tråde, der ikke let knækkes" (se Prædikeren 4:12) blev vævet til disse tider af Charles Darwin, Sigmund Freud og Karl Marx. Disse forsøgte alle at ødelægge troen på Gud, hvor Freud og Marx især var rettet mod ødelæggelsen af kernefamilien. I deres lære ser vi begyndelsen på den sociale fejl,linje, der nu truer med at rive vores nation fra hinanden, efter at have allerede haft succes med at ødelægge mange andre nationer, utallige skarer af familier og andre forhold, der er afgørende for social stabilitet.

Mens dette "mørke vil dække jorden og dybe mørke folkene" , lover Herren også, at Han's herlighed kommer til syne på Han's folk, at nationer i sidste ende vil komme til lyset, og at selv vores sønner og døtre vil vende tilbage (se Esajas 60:1-5) . Medens der er sådan en nedsmeltning af forholdet med Gud først og derefter alle andre, vil det største fællesskab og samfund, der nogensinde har været, opstå, og nationerne vil strømme til det.

I det mindste i den første del af det kommende år vil vi undersøge doktrinerne om dæmoner fra Darwin, Freud og Marx, som alle var samtidige, og hvis alle doktriner var vævet sammen for at lave denne "djævelens snor af tre tråde." Vi vil også se, hvordan Guds sandhed i Skriften kraftfuldt modarbejder hver enkelt, styrker os mod disse tiders store bedrag og sætter os i stand til at leve modsat dette mørke på en måde, der vil hjælpe med at bane vejen for Guds kommende rige, som er nu meget tæt på.

Ugens Ord 13
OP